MuRiD Ku

30 Jun 2013

Panduan Jika Pelajar Berminat Menyambung Pengajian di IPTS

Urmm, chekgu duk walking2 kat fb n ternampak Enchik UPU memberi sedikit panduan sekiranya pelajar atau sape2 berminat untuk sambung belajar di IPTS. Jadi chekgu nak kongxi2 la dengan semua di sini. Semua yg UPU bagitau n sarankan tue tiada yg betul melainkan yg benar2 belaka... hehehe... Chekgu pun dah penat nak ulang2 banyak kali kat skolah... Hangpa bukan percaya, dukkkk percaya kat kawan2 yg sama macam hangpa gak... APA PUN TAA BLEY.... Kredit 4 UPU k...

Status FB Pilihan 1 : Syahdu tapi BERBISA...

Malam nie chekgu nak stalk n share STATUS FB PILIHAN sorang student chekgu nie. Orangnya agak tegas2 skit kat skolah, tp agak ribut jugak utk sesetengah perkara. Kadang2 tue dia agak "ting n tong" hehehe... Tapi chekgu agak senang dengan pelajar nie sebab  dia sentiasa akan bertanya berkaitan pelajaran n ilmu, tak kira di mana walaupun dalam facebook. Tak kira ketika asalkan waktu tue dia tgk chekgu tengah online hehehe... (JAP LAGI CHEKGU TUTUP BUTANG HIJAU TUE MASA ONLINE FB)... Orite, jom kita tinjau2 10 status2 FBnya si gadis ini...

KEJOHANAN OLAHRAGA TAHUNAN, SUKBA 2013

Dua minggu lepas skolah chekgu seperti biasa ikut takwim skolah, ada SUKBA 2013. Apa tue???... Urmm... itu singkatan kepada Sukan Badawi sempena nama SMK Datuk Haji Ahmad Badawi. Bukan SUKMA tau, tapi kira adik beradik tak seibu tak sebapa tak senenek dan tak sedatuk jugak...
Tahun nie chekgu dapat tugasan sebagai Pegawai Balapan... Wahhhh2... pegawai tue namanya, tugasnya adalah

WhatsApp Bakal Diharamkan Di Arab Saudi Sebelum Ramadhan 2013


DUBAI – Kerajaan Arab Saudi merancang untuk menyekat atau melarang penggunaanaplikasi komunikasi WhatsApp dalam tempoh beberapa minggu akan datang.

Sebuah akhbar tempatan memaklumkan, larangan itu akan dikuatkuasakan jika syarikat operator WhatsApp yang berpangkalan di Amerika Syarikat gagal memenuhi kehendak dan peraturan yang ditetapkan kerajaan.

KELATE JUARA PIALA FA 2013, SYUKUR3... YEAHHHH (wat mcm fanatik bola)

farhan_kelantan
Urmm, Chekgu bukanlah peminat bola sepak pun tapi sekadar berkongsi berita sebab pasukan yang menang Piala FA semalam adalah pasukan NEGERI KESAYANGAN chekgu KELATE senyum sokmo dehhhh!!!

Semalam semua duk pakat2 berhimpun di stedyum Bukit Jalil, depan telibising n depan skreen2 besar hok ado mano2. Tapi chekgu duk kalut pasal INTERNET kat rumah chekgu nie buat hal... Memang bengkekkkk jer ngan TMnet nie.... Tapi sesekali dengar la kakak chekgu duk menjerit sorang2 kat bawah... anak2 buah chekgu yang kecik2 tu pun menyahut... "APA LA IBU NIE TAK MALU MENJERIT..." hahahaha.... padahal rumah chekgu nie takdak sapa2 pun... tp bagus jugak dia sound camtue hehehe.... 

ISU FASHA SANDHA TERKILAN DIMADUKAN SELEPAS BERSALIN! (APAAAAA!!!!!!!)




Tidak ada angin, tidak ada ribut, tiba-tiba Chekgu terkujat Fasha Sandha telah dimadukan suaminya. Chekgu rasa Mak Gayah pun kalau berada di tempat Fasha Sandha pastinya terkujat apabila berdepan dengan situasi havoc camnie.

Lebih-lebih lagi apabila dia telah dimadukan dengan seorang gadis yang jadi pilihan keluarga suaminya. Senang cakap, keluarga mentuanya yang aturkan perkahwinan tersebut. Itulah, dulu si Fasha menolak lamaran Chekgu...

29 Jun 2013

NADI ANAQI NAMA ANAK ZAHIRIL ADZIM DAN SHERA AIYOB

ZAHIRIL ADZIM DAN SHERA AIYOB SEPAKAT NAMAKAN ANAK SULUNG MEREKA NADI ANAQI – SHERA SELAMAT LAHIRKAN BAYI LELAKI YANG COMEL BEBERAPA HARI YANG LALU.


Pasangan pelakon Zahiril Adzim dan Shera Aiyob yang baru menimang cahaya mata sulung pada 19 Jun lalu telah sepakat nama Nadi Anaqi untuk anak kesayangan mereka. 

Ditanya lebih lanjut tentang pemilihan nama untuk anak mereka, Shera menjelaskan;

28 Jun 2013

MAKLUMAN : PERMOHONAN ONLINE KE UITM SESI AKADEMIK 2 2013/2014

Kepada lepasan SPM 2012 atau sebelumnya termasuk pelajar2 Chekgu Faizz yang tidak berjaya dalam permohonan ke IPTA melalui UPU baru2 nie dan tengah duk pening2 lalat tak tau ke mana haluan. Ada jugak yang duk kat form 6 ibarat badan saje yang berlegar-legar dalam kawasan sekolah tapi hati dan perasaan duk melayang2 entah kemana. Kononnya tidak dapat terima kenyataan tidak dapat menyambung pelajaran di IPTA dan menyebabkan Chekgu rasa mau bagi penampaq jer sebab tak bagi perhatian bila Chekgu bagi penerangan berkenaan hala tuju lepasan pra-u atau form 6, haaaa mereka2 nie boleh mengintai2 peluang di UiTM yang akan mula membuka permohonan seperti berikut :


TAPI SEBELUM TUE HANGPA KENA PASTIKAN BACA SEMUA NIE KALAU WAT DUK KALUT SATG CHEKGU BAGI SOMETHING YANG ISTIMEWA FREE2 JA....

Inilah 10 Sebab Negara Jepun Mencapai Kemajuan Pesat



Negara Jepun, nama yang tidak asing lagi di mata dunia. Jepun merupakan diantara negara paling pesat membangun. Lihat sajalah jika berlaku bencana alam seperti tsunami dan sebagainya, dalam masa cuma beberapa bulan mereka mampu membangunkan bandar yang telah musnah hampir 80% seperti sedia kala. Berikut adalah 10 Sebab Negara Jepun Mencapai Kemajuan Pesat:

27 Jun 2013

Pembenihan Awan (AWAM???) Berjaya

Hanya satu daripada lima lokasi disasarkan untuk operasi pembenihan awan petang semalam tidak berjaya menerbitkan hujan, kata Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) Che Gayah Ismail.

Menurutnya, operasi digerakkan 10 pegawai JMM itu mensasarkan ruang udara Ipoh, Rawang, Batang Kali, Kuala Selangor dan Melaka mengguna pakai dua pesawat iaitu C130 milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) dan Cessna C340A.

Gambar Jimmy Shanley Dan Isteri Baru?

Gambar Jimmy Shanley Dan Isteri Baru? – Beberapa hari ini timbul dakwaan mengatakan pengacara, Jimmy Shanley sudahpun mendirikan rumah tangga dengan seorang wanita berstatus janda. Semalam Jimmy telah memaklumkan akan mengadakan sidang media bagi memperjelaskan mengenai isu tersebut.



Meskipun belum tampil membuat sidang media, malam semalam pengacara ini telah memuat naik gambarnya bersama wanita yang memakai tudung beserta dengan seorang kanak-kanak perempuan yang dikatakan anaknya.

Misha Omar Umum Bakal Bernikah Pada Februari 2014

Setelah 2 kali menangguhkan, akhirnya hari ini Misha Omar mengumumkan yang tarikh pernikahannya bakal berlangsung pada bulan Februari 2014. Untuk makluman, Misha telah pun bertunang dengan Fiross Ezzwan Rosly sekitar bulan Februari 2012 yang lalu. Pastinya orang yang paling gembira dengan pengumuman ini adalah Misha dan tunangnya.


Berita gembira ini telah disampaikan oleh Misha sendiri ketika sidang media pelantikannya sebagai duta pertama jenama cat ternama tempatan, Colourland, bertempat di The Bee, Publika. Namun begitu, tarikh tepat majlis pernikahan masih belum ditentukan dan akan dibincangkan selepas Hari Raya kelak. Kata Misha:-

26 Jun 2013

KONTRA - Siri Maafkan Aku Kehidupan

“Apabila seorang manusia yang berjiwa dan dewasa dalam sebuah 
pengertian, mereka belajar melalui jalan-jalan kehidupan yang di lalui sekian lama. Jalan kehidupan yang banyak mengajar pelbagai erti dan bakal mengubah diri menjadi insan yang pelbagai ragam dan cara. Ada manusia yang akan hidup dengan keadaan yang berbeza dengan hati dan perasaan mereka. Berbeza keinginan dan impian mereka berbanding apa yang saban hari mereka lalui dan tonjolkan sehari-hari. Kadang-kadang tanpa sesiapa pun menduga, apa yang mereka berikan bukanlah lahir dari hati mereka yang sebenar-benarnya. Mereka hanya berikan

25 Jun 2013

eg-Tukar 0h KPM...

Sekarang, hari nie, semalam n sebenarnya dah berminggu2 cikgu2 duk berbincang2, berteka teki tentang KEPUTUSAN pertukaran yang tidak kunjung tiba. Masing2 dah mula rasa agak tensen, termasuklah CHEKGU sedikit sebanyak. Hari2, pagi petang siang malam duk tutup bukak laman EGTUKAR tue. Tapi keputusannya belum juga dapat... huhuhu....

SISTEM E-PORTAL BARU DARI KPM (SeKPM) EEEEEEE...

Yahoooo..... KPM perkenalkan Sistem E-Portal yang terbaru untuk sistem pendidkan kita. KHAS untuk kaunselor2 yang berDADYKASI n berKAKILEBAR huhuhu.... Sistem eeeeeeeeeeeee-Profil Kerjaya Murid. Jadi semua akan boleh merujuk kecenderungan minat kerjaya dan tahap personaliti pelajar @ anak2 di sini. Siap bleh print lagi... PPD, JPN n KPM pownnn bolewww..... (PRINT JER LA, YG KEY IN2 segala bagai SIAPA???? huhuhu)

Meratah Kehidupan - Siri Maafkan Aku Kehidupan

pahitnya sebuah kehidupan

kalau kita sering rasa kemanisan


kelu pilu lidah hambar menepung budi yang lesu

kelak aku tangis kerap juga mencuka muka


hampir tawar rasa manis luka terhiris hati berdarah

lazat pula menikmati hidangan pilu yang tangisan berhembus jernih


24 Jun 2013

KESEPIAN YANG SEPI

Hurmm, seperti biasa chekgu selalu akan menyentuh soal SEPI. Sepi dan chekgu nie dah macam adik beradik dah. Tak boleh nak dipisahkan. Umpama irama dan lagu. Jadi, hari nie kita tengok la sikit apa itu sepi yang berada di dalam sepi nie. Sambil2 tue layan lagu nie k.... 


Masalah paling utama bagi kebanyakan orang di dunia ini ialah kesepian. Orang merasa kesepian kerana tidak mendapat kasih sayang mahu pun penghargaan. Lebih daripada 70% orang yang membunuh diri adalah kerana dia kesepian. Kesepian menyebabkan seorang

23 Jun 2013

Nak mula balik (SEMULA K)

oRITE, now si mamat jiwang Paihh nie dah 3 tahun jadik Chekgu., katanya. Chekgu ape???... bukan chekgu Shaari yg tidoq dalam kelas tue... Tapi chekgu FAIZZZZZZZ (gimik jer),guru koho'selok huhuhu. KIranya sebelum2 nie takde la masa sgt nak menulis2 kat blog nie sbb sebuk belajar n berrrrr JIWANG... tP akhir2 nie, chekgu rasa nak perbaiki @ dgn kate lain mempermodenkan blog WaRnA wArNi KeHiDuPaN nie. KENAPA??? chekgu byk sangaaaaatttt ker MASA... atau chekgu tak tau nak buang ke mana...???

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu