http://picasion.com/gl/1Ml2/

MuRiD Ku

10 April 2009

Aku Masih Tersenyum

Aku masih belum tidur lagi saat ini..... hampir lima pagi namun aku baru selesai menyiapkan tugasan laporan sesi silang budaya.... hati aku sangat sedih dan kecewa dengan hasil kerja yang tidak seberapa.... aku ingin menyiapkan dengan baik namun aku tidak mampu lagi menguatkan diri seperti dulu..... aku siapkan dengan kadar segera walaupun kawan2 lain sudah lama siap dan hantar..... aku masih merangkak-rangkak siapkannya..... apakah maknanya semua ini.... 15 markah aku siapkan sesuatu yang bukan kemahuan aku.... aku tersenyum.... APA MAKNANYA IMPIAN, DATANG DAN PERGI.......

Dalam pemikiran aku terkenang akan buku log yang masih tergendala dari minggu ketiga..... aku tahu siang nanti perlu hantar untuk di beri markah...... hmm, masih belum aku siapkan...... hilanglah aku nampaknya 5 markah di situ...... tidak bersemangat rasanya untuk aku menyudahkan semua itu.......

aku tersenyum..... terkenangkan tugasan2 aku semester ini, banyak yang kawan2 aku yang buat..... aku hanya sentuh sikit2...... yang individu aku buat cincai2..... ah... baru aku tersedar maksud kawan aku..... aku sudah berubah..... inilah jawapan kepada perubahanku...... apa puncanya????? aku sendiri tidak mendapat kepastian...... aku kelihatan okay pada mata mereka namun aku gagal dalam diri sendiri......

Dan aku pun tersenyum..... terkenangkan nasib kawan ku yang mencari2 sinar ceria hidupnya.... dia kawan baik ku dulu kini dan selamanya..... namun saat2 dia dalam situasi yang maha hebat perlu dia hadapi, aku tidak pedulikannya.... tidak bertanya dan bagai tidak kisah...... maafkan aku kawan..... maafkan kerana aku sendiri kehilangan perasaan pada corak kehidupan ini..... aku tahu sokongan itu perlu.... namun aku sendiri kehilangan pertimbangan dan sandaran......

Aku masih tersenyum..... ingatkan kehidupan ini, perjalanan ini masih panjang..... aku mahukan aku yang dahulu, pentingkan kemenangan dalam sesuatu perkara.... biarlah mereka kata aku suka bersaing dan menang.... namun itu memberi aku seribu makna kerana aku dapat berikan kejayaan pada diri dan keluargaku..... aku dapat keputusan yang mereka harapkan..... namun kini di mana semangat itu.... aku tercari2 di mana aku tertinggal semangat itu.....

Ah, hidup ini......
buatku tersenyum
aku pun tersenyum
aku masih tersenyum
aku masih tersenyum
masih tersenyum........................
Comments
0 Comments

Tiada ulasan:

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu