http://picasion.com/gl/1Ml2/

MuRiD Ku

30 April 2008

Suara Hati masa wat tugasan Novel sem 4..... (Persis Mutiara)

Aku ingin melakar pada kanvas putih
Dengan lukisan indah perjalanan hidupku
Padanya ada warna-warna cerah
Menerangi suasana agar aku mampu bangkit
Dengan ceria dan akan aku sahutkan
Sejuta suara yang datang mengundang bicara
Tanpa gentar aku katakan
Aku sudah bersedia........

Aku ingin menulis pada bait-bait puisi
Agar dapat aku lagukan menjadi melodi
Paling syahdu dan mengusik jiwa
Menenangkan sanubari yang gundah
Dengan gembira aku bernyanyi
Semua bingkas melihat dan menari
Tanpa bimbang aku tegaskan
Aku telah pun berjaya........

Dan segalanya akan menjadi nyata
Tatkala mutiara itu tidak lagi berselindung
Di balik persis yang membayangi sinar
Aku dapat mengapai cahaya alam
Dari mentari ke bintang-bintang dan bulan
Terpancar di langit memantul ke jernih tasik
Sebenarnya itulah yang ku impikan
Ku ingin menyinar seperti yang aku ingini.........
(suara hati Faizz)
Comments
0 Comments

Tiada ulasan:

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu