http://picasion.com/gl/1Ml2/

MuRiD Ku

01 Mac 2009

Minggu yg Memenat n Menyeksakan

Hmm, dua minggu akhir2 ini aku tersangat2 penat n terkejar2 pemikiran n mindaku utk menghadapi segala yg terancang n tidak terdugakan...... Byk sgt perkara yg perlu aku ikuti n lakukan.... bermula dgn khamis, jumaat, sabtu n ahad, 2 minggu lepas aku megikuti n mencari peserta uklk utk Karnival Ilmu KAB....., ada ketika utk satu2 pertandingan aku sendiri yg menyertainya utk memenuhi permintaan Karnival tersebut..... Hmm... ada beberapa kejayaan yg di peroleh oleh delegasi UKLK di sana....

Kemudian, aku kesibukan pula dengan persiapan utk Sidang Dewan Pendidik dlm menyudahkan kajian usul utk di bahaskan.... Sangat penat n tension bila tiba saatnya ia di tunda n bila tiba2 usul tersebut telah beralih arah menjadi sedikikt dingin bila keputusan sudah hampir tercapai sebelum usul dibahaskan..... Wahhhhh...... ROS2..... aku pening......

Tiba pula program UKLK ke 4 buah universiti UM, UITM, UKM dan UPM utk An Excursion of Knowledge.... Lega la sikit dpt jalan2..... namun dlm pemikiran aku memikirkan persediaan utk Sidang Dewan Pendidik n Festival Teater UPSI..... Kedua2nya perlukan persiapan rapi... Arghhhhhh..... camne ngan tugasan akademik akuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jiwa aku memberontak...... Namun dalam masa yg sama aku siapkan juga kedua2nya.... Perasaan tertekan tak akan aku benarkan menguasai diri......

Akhirnya selesai sudah Sidang Dewan Pendidik.... Tumpuan beralih pula pada Festival Teater UPSI, yang mana UKLK akan membawa Teater KERUSI..... wah ada 4 hari lg utk berlatih..... gila...... Dalam berlatih n buat persiapan, kena ikuti program UKLK dua hari berturutan iaitu Hari Kesenian dan Kebudayaan Melayu dan Tautan Muhibbah.... Kedua2nya aku terlewat sikit sbb kepenatan sbb hampir setiap malam pulang lewat berlatih teater......

Akhirnya kemuncak kedua2 minggu tersebut iaitu Persembahan Teater oleh UKLK sebagai peserta terakhir...... Aku sgt takut kerana persiapan tidaklah sehebat mana dari segi dalaman pelakon walaupun prop n custom penuh bersedia...... Walau apapun, aku cukup berterima kasih buat semua kawan2 yg terlibat n memberi sokongan utk pementasan itu.... Koranglah yg terbaik..... aku berpegang pada prinsip... KIRANYA SETAKAT ITU YG KITA USAHAKAN MAKA SETAKAT ITU JUGA YG AKAN KITA DAPAT.... USAH BERFIKIR BERLEBIHAN UTK MENDAPAT YG LEBIH BAIK...... namun percubaan bgku bukan sekali.... walaupun dlm berteater mungkin ini yg terakhir buat kami bersama..... huhuhu.... kenanga dengan korang sangat indah......

dan malam ini adalah malam penentuan, Anugerah Festival Teater UPSI..... bakal merungaki segala2nya......

Namun hati aku sedih keran memikirkan tugasan akademik aku yg banyak ketinggalan..... Hmm, usahlah aku terperangkap dlm harapan n impian yg tidak menentu lg selepas ini.... Berilah aku kekuatan utk menghadapi kesulitan ekoran kesibukan aku 2 minggu ini...... Kerana disebabkan 2 minggu yg memenatkan ini aku

...........tidak dpt bertemu dgn Dr Jaz, penyelia utk siapkan proposal tesis ku.....
........aku baru tersedar n teringat yg Jumaat lepas aku terlupa menghantar Buku Log makmal pd Pn Jun......
......Esok mid term... aku tiada persiapan.......
..........esok n esok n esok ada tugasan perlu di submit n aku belum mulakan.....

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH..... apa ni FAIZZ......
Comments
0 Comments

Tiada ulasan:

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu