http://picasion.com/gl/1Ml2/

MuRiD Ku

02 Januari 2011

Salam Tahun Baru..... 2011

Tahun 2011 sudah pun menjelma, aku ingat sempena tahun baru nie aku mahu menulis n menjaga blog aku nie supaya tidak berswang n berhabuk huhuhu.... Aku akan hupdate la apa2 cerita yg mahu di kongsi bersama...

Oh ya... tahun 2011 nie aku sudah mula berkerjaya sebagai seorang Guru di SMK Datuk Haji Akmad Badawi kat Kepala Batas, Pulau Pinang. Nampaknya mmg nasib aku la yg telah ditakdirkan utk menjadi seorg guru.... Apa nak buat.

Tapi aku sedikit terkilan kerana selalu menyusur sahaja aliran air yg mengalir tanpa singgah pada mana2 teluk yg aku rasa punya harapan utk aku mencapai impian yg lain. Maksud aku, byk peluang yg aku peroleh utk lari dari bidang penguruan namun aku tidak pernah mengejar dengan baik. Bukan apa aku cuma bimbang yang dikejar tak dapat yang di kendong keciciran.

Yang paling latest, aku di tawarkan sebagai Pegawai Psikologi di UPNM.... namun aku mendapat call supaya hadir sehari sebelum mesyuaratpertama di sekolah tempat aku akan berkhidmat. Di sebabkan jarak yg sangat jauh aku pendakan sahaja. Walau hampir meletup jantung aku, n hanya tuhan yg tahu bagaimana perasaan aku. Aku biarkan saje hari itu berlalu. Dan esoknya aku pergi ke sekolah seperti biasa utk meeting pertama....

Saat yg aku sedih jugak, mengenai kontrak sebagai Jurulatih PLKN. Selepas meeting aku jumpa PK Pentadbiran n Pengetua minta pendapat. Mereka menyarankn supaya tidak menyambung kontrak itu n hanya tumpu pada sekolah. Apapun aku akur kerana byk aku perlu belajar utk menjadi guru yg baik kerana aku telah berada dalam bidang ini.... Aku terpaksa mengucapkn selamat tinggal kepada PLKN..... muahhh....

Apapun, skrg fokus aku adalah utk menjadi guru yg baik.... aku akan bekerja dengan sehabis daya agar mampu menjadi contoh kepada anak didikku... walau ini bukan cita2 aku namun seperti yg aku pernah katakan dulu... Kalau aku di langit aku akan menjadi bintang, kalau aku di laut aku akan menjadi pulau n kalau aku di darat aku akan menjadi gunung... Hurmm.... Insyallah aku boleh...
Comments
0 Comments

Tiada ulasan:

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu