http://picasion.com/gl/1Ml2/

MuRiD Ku

29 Oktober 2011

Terpendam Ombak Kerinduan Dalam Desiran

Semakin jauh aku mengukir arca mimpi yang tidak pernah sudah. Walau tangan ini serik menahan sakitnya, walau hati ini pedih menahan sedihnya, aku teruskan jua. Sampai bila saatnya tidak mampu untuk aku nyatakan. Seringkali jua aku tertanya, apakah semua ini berpenghujung? Tidak ku temu jua jawapannya....


Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya



Bukan aku kebal dari kesakitan yang melanda seluruh jiwa serasa mahu melayang pergi jauh dan tak mungkin kunjung kembali lagi. Namun kesakitan itu menyedarkan aku tentang hakikat yang perlu aku tahu. Siapalah aku, hanya seorang insan biasa yang bernyawa. Bukan sakti yang mampu memiliki apa jua yang ada dalam kotak kemahuan....

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta



Entah sampai kapan, aku akan berbahagia sendiri. Bersama mereka-mereka yang suatu masa nanti pasti meninggalkan aku demi mengejar kebahagiaan. Ku harap ianya bakal silih berganti menemani setiap sudut nurani yang menangis tatkala rasa itu berombak dan melanda diri...

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati



Sudah tidak terdaya lagi ku rasakan, seluruh mimpi telah pun gugur bertaburan. Lantas di sapa angin berterbangan pergi jauh, lalu hilang dari pandangan. Satu persatu, begitulah seadanya terjadi... demikianlah selalunya terjadi... itulah yang sering terjadi... dan selama-lamanya akan terjadi...

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati


Apakah mampu ku menunggu, apakah ada yang menanti.... Apakah perlu ku mencari, Apakah ada yang di cari....




Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Comments
1 Comments

1 ulasan:

Unknown berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu