MuRiD Ku

29 Oktober 2009

Aku Merindui Saat2 Dulu Demi Kerana "CIKGU"

Sudah hampir 4 tahun sudah aku berada di UPSI nie.... menjelang awal tahun depan aku akan menjejakkan kaki ke sekolah utk Latihan Mengajar selama 4 bulan lebih.... Maka saat itu bergelar la aku seorang Guru pada panggilan anak-nak pelajar "Cikgu.... Demi semua itu, aku terkenang kembali waktu2 aku sekolah dahulu... sangat skema orangnya, tak kenal warna warni kehidupan luar.... Tatkala aku menjejakkan kaki di bumi Tg Malim dan bertemu pelbagai ragamam kawan2... aku mula mencorakkan kehidupan dengan sepenuhnya warna... kadang2 warna yg aku corakkan sangat buruk dan tak mau dipandang aku sendiri pun.... Namun dalam aku menjalani warna warni hidup itu, aku juga memilih corak2 yg harus aku terus sempurnakan dalam diri seorang aku yg bernama "FAIZ" ertinya "BERJAYA".... ya aku ingin mejadi seorang yg berjaya....

Demi kerana aku akan bergelar "CIKGU" juga aku merindui diri aku yg dulu... walaupun kelihatan naif namun itulah aku.... Aku menyadari, sekarang aku berlainan hanya pada luaran... namun dalaman aku masih lagi seperti dulu.... kerana itulah aku.... Ya, aku akan kembali seperti itu... biarlah apapun panggilan.... Mat Jiwang huhuhu.... Mat Skema... hahaha....oh ya aku teringat panggilan kawan2 kepada aku sepanjang form 1 sampai la form 5.... tak pernah aku citerkan kat sape2..... diorang panggil aku Sultan Mohamad Jiwa... semuanya sebab belajar Sejarah n ada nama tue yg Jiwa belakangnya..... sbb aku nie suka tulis2 puisi n skema... maka lekatlah nama Sultan Mohamad Jiwa utk ku hahaha.... sekarang aku hanya tersenyum n ketawa sendiri.... rindu akan panggilan itu huhuhu.....

Hmm... beginilah aku masa sekolah dulu, sperti dalam gambar huhu... pakaian jer lain... rambut n spek dah sama hahaha.... tue masa Form 1 to Form 5.... form six still skema tp kurang sikit.... Sampai UPSI lansung aku berlainan sekali..... bermacam2 gaya aku mencuba.... pelbagai ragam n perangai aku praktikkan.... namun itu bukan aku.... sekadar cubaan luaran... dalaman????? hmm kini aku rindui diri yg dulu..... kembali pada yg asal...... Bye2 semua.... bye skali dengan kawan2 di UPSI.... aku syg korang semua yg corakkan aku kepada byk warna.... corak2 korang yg cantik akan ku bawa bersama..... dan yg perlu aku tinggalkan, harus aku biarkan terkubur di bumi bertuah Tg Malim ini.....
Catat Ulasan

NoTa CiNtA uNtUk ChEkGu